lördag 31 mars 2012

Nakenlunch

Det har varit mycket spa:ande dom senaste dagarna. I onsdags var jag på Curiosa spa och fick fot och ansiktsbehandling. Två timmar i lyx.
I dag var det dags igen.
Nakenlunch.
En kompis hade hyrt Romerska badet på Valhalla. Tre underbara timmar med bastande, ispool, tvagning, skrubbande, diverse ansiktsgehandlingar, rosevin och kacklande.
Några av oss hade tagit med sig bodyscrub och andra saker, för att åtminstone göra ett försök till förbättring. Jag hade med mig min hemma gjorda anticellulitskrubb. Vilket består av kaffe och havregryn. Den sätter igång blodcirkulationen så det står härliga till.
Det radades upp och alla fick ta det dom ville. Ett fasligt skrubbande blev det.
Det visade sig att det ingick tvagning också. Och då menar jag inget fjompigt slappna-av-tvätt. Utan med rejäla riviga svampar blev man tvättad. Där fanns ingen död hud kvar där efter den tvättomgången.
Eftersom vi var dom enda där så var det bara fritt fram att strutta omkring naken om man så ville. Vilket gjorde att det var en väldigt avslappnande stämning.
Fick reda på av den ena tvangningsdamen att kvinnor fick tillträde först till Romerska badet på Valhalla för 12 år sedan. Med tanke på hur länge kvinnan har haft rösträtt i Sverige så var det helt obegripligt. Men varför ha kvinnfolk på mötesplatser för bögar. Om dom inte tvagar en då så klart. Ja ja, lugna nu ner dig. Har inte pekat ut någon speciell man.
Det var en härlig och avslappnande nakenlunch.
Jag hängde inte med på Lipp efteråt, där det skulle intagas mat och dryck. Fick räcka med badet för min del.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar