lördag 17 mars 2012

Längtar till söndag, måndag och tisdag

Jisses vad kul det var att få börja "jobba" igen. Jag kommer bli värsta sömmerskan efter detta, då dom gör många beställningar till bl.a Universeum, Mölndals museum, teatrar, förskolor mm.
Fick börja med att sy en kungakrona. Det får alla nya börja med. Man har ett färdigt mönster att gå efter men får själv välja vilket tyg och färg man vill ha. Bilder kommer....
Kreativiteten flödar på hög nivå nu. Längtar tills nästa gång, vilket är på tisdag.
I morgon är det brunch med BT-tjejerna. Så kul att ses och kackla av sig :-)
På måndag kommer en kompis med sin lille parvel på fika. Skall bjuda henne på the i väldigt speciella muggar. Ni kommer få se kort på dom sen. Dom är nämligen det senaste i min manisamling ;-)
Tisdag är det åter igen dags för att sy på min krona. Och efter det har jag en tid för att göra naglar.
Jag gör nämligen inte mina egna naglar. Det blir inte så bra då.
Har totalt pajat vart enda finger med mitt gnagande. Och jag biter inte bara på naglarna utan även sidorna och nagelbanden. Har jag naglar gjorda så biter jag inte. Konstigt men så är det i alla fall.
Nu är dom så korta och hemska att jag knappast vågar visa händerna längre. Och nämner inte äns att jag är nagelterapeut, för då vill folk kolla på ens egna naglar.
Men snart är det ändring på det.

Ni ser ju. Kan knappast bli värre.



2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag googlade efter handfat och hittade in till dig, du hade bilder på massor med fina i ett inlägg från 2011. Tassat omkring hos dig här en stund nu och jag lär återkomma hit.

    Anne

    SvaraRadera
  2. Välkommen in till min snurriga värld :-)

    SvaraRadera