söndag 25 mars 2012

Kära dagbok, blogg menar jag

Ja men vist, varför inte ta lite urinvägsinfektion när man ändå håller på.
Har haft ont i njurarna några dagar så jag undrar verkligen om det är det. Trodde det berodde på att jag legat konstigt, men när kissinödigheten kom så gick det upp ett ljus.
Blir det inte bättre i morgon blir det vårdcentralen. Men man skall inte ropa hej än. Det kan ju vara så att det är njursten som är på g. Känner igen värken lite.
Har ju fortfarande känningar av gallstenen trots gallan är borta. Man kan vist få det. Nu gör det inte så ont som när jag hade gallan kvar. Men molande värk är det allt.
Fy, det har blivit värsta sjukbloggen nu. Men behöver lägga av mig det någonstans för att orka med allt annat runt omkring. Bra ställe att lägga det på tycker jag :-)

Med ett väder som var 100% vår gick vi en promenad vid havet idag. Det var vi inte ensamma om att göra. Och i varje trädgård höll det på att krattas, borstas, tvätta bilen, rensa garaget, plantera mm.
Har ingen trädgård just nu, så man slipper ha dåligt samvete att man inte ligger där i rabatterna.
Något positivt med att leva i en skyttegrav.

Kar köpt mig en vårjacka i skinn. Får se hur den sitter när den kommer på posten.
Det finns inget tråkigare än att vänta. Hatar verkligen det. Om det är så att vänta på paket, i kö eller folk spelar ingen roll. Förutom att när jag väntar på folk blir jag irriterad och grinig att dom inte kan hålla tiden. Hur svårt kan det vara att planera sin avtalade tid?!? (säger en som alltid är 10 minuter före på plats). Jag kan tycka det är nonchalant att komma sent. Jo, alla kan komma försent ibland, det är inte det jag talar om. Utan att alltid låta andra vänta på en.
Hade en vän som ALLTID var sen. Var det än gällde. Så när vi skulle ses så sa vi alltid en halvtimma tidigare till henne. På så sätt slapp vi vänta. Inte så länge i alla fall.
Jag förespråkar den akademiska kvarten. Kommer du inte efter en kvart, efter avtalad tid och inte hört av dig, så går jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar