torsdag 1 mars 2012

Vår på G

Började dagen med möte med Försäkringskassan. Har fått ny handläggare efter flyttet till Göteborgskommun. Det gick förvånansvärt bra. Jag gick till och med därifrån glad.
Passade på att ta en promenad på stan när jag ändå befann mig där.
Slank in på Beauty Lounge för att kolla in hur det hade blivit efter ägarbytet. Mycket fräschare och trevligare. Klippning kostade endast 100:- nu, så det var inget att tveka på då det var ett rejält tag sedan det håret fick sig en omgång.
Just nu så har dom löjliga priser för att "komma igång". Så kika in på deras sida och boka!
Det har varit riktigt vårväder idag. Man har nästan kunnat höra hur träden knakar när knopparna börjar vakna.
Hela dagen har varit en bra dag. En sådan som jag vill ha varje dag.
Kanske till och med kan hoppas på en vändning nu. Över en vecka så har det legat på + sidan med livet.
Jag njuter verkligen när jag mår bra. Det är så lång tid mellan dom bara. Men när det väl kommer en bra dag så njuter jag dubbelt så mycket som andra, just för att dom är sällsynta i mitt liv.
Och jag känner mig oövervinnlig. En känsla som jag älskar. En kännsla som jag tog för givet innan jag blev sjuk.
I alla fall så skall jag åka och kolla på en fåtölj i morgon. Har hittat en som jag kan tänka mig, istället för den jag "missade" att köpa. Har mätt lite och Oxford:en funkar fint vid öppnaspisen.
Håller nu tummarna att den är bekväm, annars blir det inget köp.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar