torsdag 22 mars 2012

1500 kvm pool

Solen skiner och vårlökarna börjar komma upp. Och så håller jag på att bli sjuk. Vilket jag absolut inte har tid med nu. Ont i både huvud och hals och kill i örat. Det betyder bara en sak, förkylning.
Maken är förkyld nu, så ni kan ju tänka er vilket gnäll det är hemma.
Män som är förkylda låter verkligen som om dom håller på att dö. När han hade vattenkoppor i december så var han bara prickig, inte det minsta gnällig. Saknar nästan det.

I trädgården håller dom på att greja så det står härliga till.
Nu har dom fått hit en arbetsbod, en sådan dom kan gå in i för att luncha osv. Vet inte om man skall oroa sig, betyder det att dom inte kommer bli klara i år?!?!
Just nu är det bortforsling av jord och lera som gäller. Sedan skall det på med mackadamm och matjord och tillslut en gräsmatta där uppe på. Om bara matjorden är på 100 ton så vågar jag inte äns tänka på vad mackadammet väger..... Det är ju det som skall jämna ut ytan. Och som ni ser så har vi en pool som skall fyllas på 1500 kvm.
Grannen frågade om vi höll på att bygga ut. Nej sa vi. Han sa då: Ja ha, det är en pool ni bygger. Nej, "bara" dränerar tomten.
Det hade nog varit bra mycket billigare att bygga en pool.
Johan, han som jobbar i trädgården, har lova mig den finaste gräsmattan i hela området. Och jag kan lova ER, är gräset grönare på andra sidan så kommer han få höra det ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar