torsdag 22 mars 2012

Dajo

När jag hade hämtat Cleo på dagis så trotsade jag förkylningen och åkte till lekparken med henne. Ville inte gå in i detta underbara väder. Smart nog ringde jag svärmor och frågade henne om hon skulle med. Vilket hon självklart ville.
Farmor är verkligen Cleos stora idol. Så underbar kontakt dom två har. Det får ett mammahjärta att smälta.
Redan när vi svängde in på hennes väg ylade Cleo DAJO (farmor). Så lycklig hon blir när vi skall träffa farmor.
När vi hoppade ur bilen så börjades det ropas: Dajo, e du? (farmor, vart är du?)
När hon får syn på henne så springer hon fram och kramar henne och säger: Min, dajo.
Där smalt svärmors hjärta.
När jag själv har haft världens bästa farmor som har betytt så otroligt mycket för mig så vill man att Cleo skall få uppleva samma. Och det har hon verkligen fått.


Kortet är från i somras i Lysekil.
Dajo och Cleo läser bok, vilket är hennes favoritsyssla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar