onsdag 1 februari 2012

Ännu en bra dag

Telefonen ringde vid 10 tiden i morse och det var Tomaz från TMMT bygg. (Kanske kommer ni ihåg inlägget jag gjorde 2010, annars läs HÄR). Han ville träffas för att diskutera vad som hade hänt, för snart två årsedan?!?! Jag erbjöd att vi kunde ses i morgon, och han tackade ja.
Jag ringde honom senare på dagen och undrade om vi inte kunde ta det per telefon iställt.
Han ville träffas för att be om ursäkt för sitt uppträdande sist och undrade om han kunde kompensera oss ang jobbet han hade gjort på landet. Få utrett alla missförstånd osv.
Jag blev lite paff. Stackarn har antagligen gått och mått dåligt under hela tiden, eller så påverkar inlägget på svartalistan jag gjorde att han inte får några uppdrag kanke. Jag vet inte.
Men han sa iallafall att det inte kändes bra och ville "ställa allt till rätta". Så jag får lita på att det är som han säger.
Blev bara så förvånad att han ringde. Måste varit svårt att "krypa till korset" (inte rätt uttryck, men ni fattar).
Jag sa att jag får diskutera saken med maken och min syster då dom också är inblandade i detta och återkomma.
Vi har inget agg mot honom längre. Det är överspelat.
Men han skall ha en stor eloge för att han har modet att ringa upp, det är det inte många som har. Hade han haft otur kunde jag ha haft en "dålig dag" och läst lusen av honom *fniss*.
Men jag tror inte på hämd eller att ge igen (förutom när det gället puckot till min biologiska far då, han är ett undantag). Jag tjänar inget på att vara otrevlig eller så mot honom. Tar bara en massa energi från mig som jag inte har råd att losa. Och om någon vet hur det är att ha ågren över något, så är det jag. Och som tur (för honom, och alla andra också för den delen) är så är jag på strålande humör efter gårdagen.
Så varför inte hjälpa istället för att stjälpa.

Senare var jag på loppis och fyndade, igen. Hittade ett tyg som jag gillade. Frågan är bara vad jag skall sy av det. Kuddar, väskor, gardiner eller sälja det på Tradera (kapitalisten har talat).
Påminner om Josef Frank tygerna (kanske du vet vem som är designen?).
Men för 15 kronor så är det ändå ett fynd. Och det är en rejäl "styv" bit , 125x255 cm.

Kanske skall gå och köpa mig en lott då turen verkar hålla sig på min sida. Risken är väl att det vänder då, så jag skiter nog i det. Fortsätter att hålla tmmarna för att Fru Fortuna är med mig ett tag till.

Tygbiten från loppisen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar