tisdag 14 februari 2012

?

Är så irriterad på alla som skriver ANTIK i annonser. Läser man lite till kan det tex stå. Helt ny antik spegel från Ikea. Hallå!!! Någon hemma bakom spakarna?
När blev en ny Ikea spegel antik?
För er som inte fattar vad jag menar så kan jag meddela att ANTIKT blir det först EFTER 100 år. Alltså inget som är från 1913 och framåt.
Lite andra roliga inlägg som:
Familjevänlig soffa - Ja ha, varför är den inte vänlig mot singlar exempelvis?
Bör ses - Liiite svårt att se något irl INNAN man köpt det på Tradera.
Underbar katt/hund/kanin osv - Ja vem fan skriver, en ilsken hund söker ny ägare som gärna vilja pröjsa för den oxå. Eller, katt som kissar inne och klöser på allt önskar omplaceras.
Ett måste för varje hem - Och varför säljer då du den??
Vacker balklänning - Ja för vem vill köpa en ful festblåsa?
Helt slutsåld - Hur kommer det då sig att du har en till salu?
XX till fint pris - Fint pris för vem, säljaren eller köparen?
Nummer säljes - Nej inte sådana nummer, utan telefonnummer
Kyl och frys. Defekt, fungerar ej - Varför då köpa den?

Eller alla dessa särskrivningar. Det blir inte lättare för en ordblind att fatta vad man läser. Skum tomte eller skumtomte, det är det skillnad på kan jag lova.
Och dom som svänger sig med märkvärdiga och svåra ord för att "visa" att dom är liite mer intellektuella än gemene man.
Och inte tala om ungdomarna som sticker in engelska uttryck lite här och var när dom pratar. Helst på svengelska då.
Nu låter jag så där kärringaktig igen. Men jag kan inte låta bli att irriteras över detta.
Nu känns det genast bättre när jag gnällt av mig.
Bara att förbereda sig på nästa irritationsmoment....


Kanske skulle lägga till lite mer på den skylten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar