tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen

Då var den här, den efterlängtade hatade fettisdagen. Folk irriterar sig på att semlorna börjar säljas så lång innan själva dagen. Men det finns väl en anledning, marknaden och konsumenterna vill ha det så. Annars hade dom ju inte sålt dom i januari.
Jag tillhör dom som ler när jag ser en semla i januari. Jag behöver ju inte köpade om jag inte vill.
Nu är i alla fall dagen här.
Särmor ringde och bjöd över oss på semla från Mehrans café och konditori på Radiotorget.
Han gör dom godaste semlorna i stan. Så den inbjudan tackade jag snabbt ja till.
Har du inte testat hans semlor så är det synd för dig, det är du som har missat en semla av gudasmak.
Dom är stora och kostar 29:-. Han tar inte kort så se till att ha med dig kontanter. Har själv stått där med lång näsa och utan semla.
Kan rekommendera hans petit-choux:er. Dom går heller inte av för hackor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar