måndag 27 februari 2012

Hovås Vs Hammarkullen

Nu får folk fan ta och ge sig.
Såg på västnytt att det finns något som heter "klassresan".
Bussturen är ett samarrangemang mellan ABF och Göteborgs Universitet, med syfte att problematisera segregationen.
Vad jag inte fattar är hur skall man kunna åstadkomma något genom att sitta på en buss och åka å se på dom "flådiga villorna i rikemansområdet" och sedan se på en förfallen förort.
Jag kan ju inte tänka mig att dom lämnar bussen för att prata med folket som bor i stadsdelarna.
Biljetterna till detta spektakel är slut sedan länge och kostar 100 kr/pers.
Syftet sägs att man skall problematisera segregationen. Då kunde dom väl för bövelen ha filmat turen. Eller är det den svenska svartsjukan som skall sprida sig på bussen?
För jag kan inte tänka mig att det är några höginkomsttagare som tar denna turen för att glo.
Det tycks i alla fall vara en populär åktur.
Tror jag skall ta och annordna en sådan jag med. Iförd min lilla Chaneldräkt med nylagt hår och pärlor runt halsen *asg*. Ja det är ju den fördomen folk har om "finkärringarna".
Det tycks bli en hel del klirr i kassan då fåntrattar vill betala för att se det som du kan se själv genom att ta en tur med lokaltrafiken istället för att skitna ner miljön med sådana turer.

Jag kan inte förstå varför det skall vara så fult att käna pengar i detta land. Och när det går bra för någon så sticker det i ögonen på andra. Man skall väl vara glad åt att det finns folk som känar pengar så andra kan få del av kakan. Dom betalar ju skatt. Och dom konsumerar mer.
Nu är inte jag en som känar bra. Inte äns ok. Jag har min sjukersättning å den e fanimej inte fet skall du veta. Men jag har lika mycket rätt att ha synpunkter för det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar