lördag 11 februari 2012

Lytzendimman slår till

Snacka om en händelserik dag. Den har gått i ett.....
Började med shopping kl 10. Ja innan hade jag sysselsatt Cleo från kl 7.
Hem med svärmor till oss på fika.
Åka och lämna svärmor för att sedan handla.
En tjej kom för att prova brudklänningen som jag har ute till försäljning.
Greger kom förbi och sa hej.
Sverre och Andreas kom på middag, vilket jag lagade.
Maken skötte eldningen (trodde jag). Lytzendimma och uppbränd filt slutade det med.
Om han nu hade frågat en som kan elda, så skulle jag inte lägga på blöt ved när man har en öppen spis INOMHUS. Det blir så in i *piiiiiip* rökigt. Och inte det lättaste att vädra ett enplanshus på 240 kvm när det är vindstilla. Svinkallt blir det också.
När vi var färdig rökta och ätna så var det soffan och melodifestivalen som hägrade. Kom dock in lite sent (till bidrag nr 5). Men kan konstatera att det var dom två rätta bidragen som vann denna deltävling.
Håller på David Lindgren med låten "Shout it out" och hoppas han tar hem hela skiten.
Cleo dansade som en galning till den, så då vet man att det var RÄTT LÅT SOM VANN.
Ulrik Munther är en sådan begåvning. Snacka om att han kommer gå långt med den talangen. Och rösten är gudomlig. Ja jag vet, han är blott 17 år....
När någon säger melodifestivalslåt så är dessa låtar inget man förknippar med det uttrycket. Vilket är så skönt. Snacka om party låt på David.
Bort med den gamla töntiga melodifestivalschangern och in med nytt blod i form av modern musik.




4 kommentarer:

  1. Och Ulrik Munters låt blir ju inte sämre för att man vet att hans mamma är kompis med min kompis... haha!

    SvaraRadera
  2. ... det där med öppen spis... vi har ju också en men har slutat elda med vanlig ved i den för det blir så jäkla skitigt inne, plus att det ofta blir rökigt och dimmigt inne... morr... men förra året köpte vi en pelletskorg... sitter nu och njuter i 25 grader. Så gött.

    SvaraRadera
  3. Bla bla bla.... Jag hör dig väldigt dåligt nu. Måste bero på frosten och dimman som kommit in

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHA Ta genast fram dammsugaren och blås bort dimman!

    SvaraRadera