torsdag 16 februari 2012

Nya vinterskor

Insåg att det var dax för nya vinterskor för min del. Nu är verkligen skorna helt slutkörda och ingen räddning finns.
Jag gillar skor som man bara kan hoppa i. Lätt på lätt av. Därför har Ballykängorna, curlingkängan, varit en favorit. Men att lägga 4000:- på ett par skor är inte det roligaste. Känns som jag kan göra roligare saker för dom pengarna (typ fixa leråkern på baksidan).
Har kollat runt lite, eller jag har gått igenom vart enda skoaffär på Frölunda Torg men inget har fallit mig i smaken. Har nämligen "turen" att få stadigt på denna jord med 41-42 i storlek och breda fötter. Så det är inte det lättaste att hitta skor som sitter skönt på utan att man får klaustrofobi eller ser ut som bigfoot.
Begav mig till XXL i Sisjön i morse.
Och där stod dom!
Inte alls sådan jag hade tänkt mig, men kärleken var oundviklig.
Så numera får jag lov att böja på mig och snöra skorna i framtiden.



Hittade ett par Timberland till Cleo som var på ½ priset, så dom fick också följa med hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar