måndag 27 februari 2012

Thailand 2013

Vi har pratat om nästa års resa. Och det är dax att boka om vi skall få någon plats till Thailand.
Så igår prel bokade vi resan, 4 veckor.
Jag är den som vill ha lugn och ro på hotellet och möjligeten att gå ut på gatan och hitta 1000 affärer. Jag blir väldigt lätt rastlös. Förra gången bodde vi i Karon, vilket var helt ok med en ettåring. Men affärerna kunde jag utan och innan efter 2 veckor.
Men nu är Cleo 3 när vi åker och jag vill ha möjligeten att ha ALLT innom gångavstånd.
Så trots makens protester blev det Patong.
Nu tänker du NEEEJ. Men Patong är helt ok, man behöver inte gå på Bangla Road på kvällen eller på go-go gatan. Det finns så mycket mer än det i Patong.
Vi valde ett hotell som har en oas innan för området, pulsen från gatorna hörs inte där utan man har det lika bra som på ett "tråkigt" ställe. Fast jag kan smita ut och få min shoppingtarm tillfredsställd ;-)
Det känns skönt att ha något att se fram emot till den kommande vintern.
Som ni har läst innan så är vi flitiga sjukhusbesökare i Tahiland. Och sjukhuset ligger granne med hotellet. Och hotellet har också en klinik ifall det skulle vara något.
Nu skall vi inte hoppas på att vi följer traditionen, utan lyckas bryta den.
Hotellet har allt man kan önska sig och lite till. Florist, catering, gratis parkering kanske inte är något som står på vår lista. Men kids club, barnpool, internet, badkar på rummet är sådant jag värdesätter. Skall man nu bo där i 4 veckor så vill jag trivas på hotellet. Vi är gärna vid poolen och slappar. Så det är ett måste att den är bra. Speciellt när man har en vild 3åring med sig.
Och skulle man vela bort sig i stan så hittar man alltid hem. Det är den högsta byggnaden i Patong.
Royal Paradise heter det och vi hoppas att det lever upp till sitt namn.
Och det tråkigaste kvarstår.... väntan.




1 kommentar: