måndag 17 september 2012

I en politikers hjärna

Så är det då dax för ännu en skatt snart. Trängselskatten.
Men det sjukaste är att politikerna säger att det är en bra inkomstkälla.
Dom har bara glömt en sak.
Alla behöver inte betala. Utländska bilar / lastbilar åker nämligen gratis.
Lite konstigt när vi skall betala för att använde deras vägar men alla skall få åka gratis här.
Vi skall betala skatter och annan skit för att rusta upp vägar. Dom stora tunga utländska lastbilarna, som desutom har sådan skit i tanken så man skulle dö om man stod bakom när dom startade. Som sliter på vägarna och skitar ner naturen skall åka gratis.
VARFÖR???
Nä men då kommer något stolpskott på att:
Om vi sätter upp trängselskatt i Göteborg så får vi in pengar och så hjälper vi miljön för det blir mindre bilar.
Ja det skulle funka om dom tänkte HELA vägen.
Oj, är det utländska bilar och lastbiler som använder våra vägar. Det tänkte vi inte på.
Sådanna jävla puckon som sitter och bestämmer.
Vet inte någon politiker som tänker HELA vägen.
Att folk skulle behöva åka för att handla finns ju inte på deras karta. Att företagen som ligger "illa till" med rängselskatten kommer få minska på personal, stänga, då folk väljer att handla mer på nätet mm.
Sedan har dom anstält en blind för att sätta ut betalstationerna, eller så gjorde dom det på AW på fredagen vid 02-tiden.
( Dätta gäller inte höger eller vänster i politiken. Utan ALLA både röda, gröna, blåa har bidragit till detta. Vissa då mer än andra, no comments.)

Nä nu skall det sparas detta året i Västra Götalandslän. Då tänker (INTE) en politiker:

" Nu skall vi se vad vi minst behöver.
Hmmm, jag tror att det är psykiatrin är lite överflödig. Och så kostar det mycket att ha. Detta året behöver vi spara 5 miljarder, så vi börjar där.
Dom där personerna får söka sig till något annat område som jag inte har på mitt bord, på så sätt slipper jag ta på min budget. Och skulle det bli värre nästa år så tar vi det då. Ökar vi då biståndet med 700 miljoner så tycker folket det är bra. Ingen behöver ju veta att vi tog 2,5 miljardet året innan och drog in.
Där tar vi bort 70%.

Få se, sedan är det där med att satsa på ungdomar lite väl överkurs.
Dom får ju hitta på saker själva och leka (ja, dom gör ju det. Slår sönder, bränner, misshandlar mm) det gjorde jag när jag var lite och mig har det inte gått någon nöd på.
Och så var det dom där gamlingarna.

Dom kan ju ändå inte protestera så där drar vi ner resurserna rejält. Dom kommer ju ändå dö snart.
Och så är det alla dessa barn som bara slukar pengar. Där får vi göra nåt. Dagis och skola, där knör vi in fler barn. Jag menar att hänger ungarna inte med på lektionen så får dom skylla sig själva.
Vad mer kan vi dra ner på.....
Jo! Sjukvården.
Dom sjuka skall ju inte tro att det är ett hotell dom ligger på. Där kan vi nog ta bort ett par miljarder.
Hmm, om jag letar i listan här så ser jag att det finns en hel del som är lite överflödiga att ge pengar till.
Då skall vi se..... Sjukvården, check. Skolan, check. Älderomsorgen, check. Barn och undom, check.
Känns som jag glömt något, hmmm.
JA! Dom sjuka måste ju ta sitt ansvar och gör rätt för sig. Jag kan ju inte hjälpa att dom som har knarkat sönder sig, har psykiska problem eller fått canser. Det är ju inte mitt fel. SÅ där kan vi också ta bort en del. Försäkringskassan, socialbidrag mm, check.
Och polisen gör ju ändå inget förutom att klaga på att dom har förlite resurser. Där skall jag visa dom att man inte kan få lön och sedan inte göra sitt jobb. 8 mille minus där.
Så, då börjar det se riktigt bra ut.
Nu kan vi lägga pengar på vettiga saker istället som vi verkligen behöver.
Ge mer bistånd till andra länder tex. "

Så måste det funka i en politikers hjärna. Ingen annan förklaring finns det ju.
För forskningen har ju inte fått några pengar för att forska på politikers hjärna.
Eller det är kanske därför dom inte får några pengar till det. Sanningen kan ju komma fram.
 

 



1 kommentar:

  1. Dom gav upp forskningen på grund av att vacuum redan är upptäckt så dom fick inga anslag:-P/ Motvillig
    ps. Glömde HELT UNDERBARA REFLEKTIONER!!! ds

    SvaraRadera