måndag 7 mars 2011

Snorunge

Cleo blev rosslig i förrgår. I går kom snoret och febern. I natt rosslade hon så att jag fick ta upp henne. Trodde hon skulle hosta upp lungorna och kvävas av allt slem.
Så med andra ord var det dax för att besöka BVC, trodde jag. Men dit skall man inte med sitt sjuka barn. Vilket jag trodde (nej, jag har inte koll på vart man skall med en snorig unge).
Efter att ha blivit runtskickad sket jag i det.
Packade in Cleo i bilen och åkte till min vårdcentral. Vilket vi var mycket välkomna till. Listade snabbt över henne dit från det andra virrestället. Och fick träffa en läkare.
Hon var jätte irriterad i båda öronen, hade (vad han nu sa på läkarspråk kommer jag inte ihåg) mycket slem i luftrören och ojämn andning.
Så nu 2 timmar senare e vi hemma med en godispåse från apoteket. Brecanyl, kåvepenin, alvedon och nässpray.
Jag är lite skeptisk till att ge henne antibiotika, hon har inte ont i öronen men läkaren sa att det kan bryta ut när som helst eller inte.
Skall man vänta tills hon får ont, eller ge henne det nu?
Klurigt det där......




1 kommentar:

  1. Stackars liten... Hoppas att hon blir frisk snart.

    ...och så hoppas vi att inga av de andra barnen blir lika sjuka.

    SvaraRadera