onsdag 19 maj 2010

Sluta amma

Jag måste sluta amma. Jag har alltid haft den inställningen att jag vill amma. Har inga problem med det heller, har mjölk för ett helt kompani.
Men jag var hos läkaren i dag och jag måste öka doserna på mina mediciner och då är det inte så bra att amma eftersom det går över i bröstmjölken.
Så jag har inhandlat bröstmjölksersättning. Får se hur detta går. Inget som man bara avslutar tvärt. Brösten producerar ju mjölk även om inte Cleo skall ha det, pumpa och hälla ut helt enkelt. Undrar bara hur länge jag skall hålla på med det.
Det finns alltid bra och dåliga sidor med allt.
BRA:
vem som helst kan mata henne
DÅLIGT:
bekvämt att alltid ha med sig färdig mat.

Jag hade vilja ammat henne åtminstone till 6 månader, men 4 är bättre än inga alls.
Så nu börjar nedrtappningen. Sedan skall tuttarna bort. Jag orkar inte gå omkring med stora tunga tuttar längre. Så snart har jag behändiga bröst som inte gör att ryggen värker, huvudvärken försvinner och kläder som passar.

P.S
Kom på fler saker under BRA. Kan dricka öl, smita iväg längre stunder.

2 kommentarer:

  1. Jag har tagit ett liknande beslut idag, även om det inte hade med just mediciner att göra.

    Hoppas att det går bra! Ni kommer att fixa det galant!

    SvaraRadera
  2. Söta fröken C kommer klara sig. Hon har en cool och smart mamma.

    SvaraRadera