måndag 10 maj 2010

Muskelfästesinflammation

Jag var hos doktorn idag för min rygg. Det var som jag trodde, muskelfästesinflammation. Har haft det förut och kände igen den smärtan.
Sitta, ligga, stå, gå, ja allt gör ont. Vad jag än gör så hugger det till i ryggen. Fick en skön läkare, hon sa att det är bara att smörja på med antiinflammatoriska salvor i en vecka. Så skall det nog ge med sig, kan också gå på akupunktur och värmebahandlig, men hur skall man kunna hinna det med en liten att ta hand om samtidigt?
Så det återstår att se hur detta går.

2 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag är att någon mer verkar haft samma problem som jag har. Måste bara fråga vart på ryggen du hade ont? Jag har nämligen ont precis där vänstra njuren sitter och blev därför väldigt orolig. Var hos doktorn igår och tog massa prover, resultatet kommer nästa vecka antar jag. Han tryckte överallt och trodde inte att det var något fel på njuren, utan att det just var en muskelfästesinflammation. Har du nån aning om hur man får något sånt? Och gick det över efter en vecka med salvan? Tacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. Ja det gick över efter att ha andvänt salvan 3 ggr/dag i 7 dagar. Muskelfesteinflammation kan man få av vad som helst, fick det en gång efter kommit hem från Indien i januari. Jag frös och spände mig så så att det blev en inflamation.
    Hoppas det löser sig för dig :-)

    SvaraRadera