torsdag 28 juni 2012

Sommarstädning

I dag var det dags för sommarstädning i stugan.
Ut med alla täcken, kuddar, mattor, dukar, öppna alla fönster för vädring mm och hugga in på skurtrasan. Kan inte fatta hur mycket skit det blir öven en vinter när ingen äns är i huset. Och då gjorde vi en megastädning innan vi stängde ner.
Slogs med spindlar, som har gått på anabola hela vintern. Satan vilka jättar. Som tur var det i källaren, så jag la benen på ryggen och överlät det lillasyster när hon kom. Hon har en konstig kärlek till äckliga djur (tur för mig). Så ni kan gissa vem det var som fick säda utedasset, i år igen. Inte jag i alla fall.
Klippa gräset, ränsa stuprännor, rensa sly, utplåna myrstacken vid parkeringen (hällde på en flaska Funligtsaft, det sägs ta död på dom då dom blir sterila av sötningsmedlet)..... Listan kan fortsätta. Men jag låter det sista vara tills på lördag, då jag åker upp en sväng igen.
Ganska skönt att vara alldelse själv när man städar. Blir inte distraherad och "tappar bort mig" i städandet. Utan ångar på som ett lokomotiv.
När väl systeryster dök upp var det dags för mig att åka hemmåt. Lillfisen måste ju hämtas på dagis. Men fick änd gjort en massa på dom timmarna jag var där. Rättare sagt ett 4 timmarspass.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar