söndag 7 augusti 2011

Jetskilivet

I onsdags åkte jag och Cleo till min syster som var på landet (mitt och min systers landställe) med sin familj.
Det blev 5 härliga dagar med sol, bad, fiske, grillning, röjning, eldning och jetskiåkning. Det sistnämnda var roligast. Men satan vilken träningsvärk man får i låren och har en högerhand som knogarna försnunnit på. I går flög jag av som en vante när jag åkte med syster. Av var inga problem, men upp. Måste sett ut som om en valross som försökte betäcka en jetski. Inte direkt smidig att ta sig upp på den igen. Och när man väger lite mer än 50 så är det jobbigt.
Det var lite för höga vågor igår för att komma upp i 80 knop, men 54 knop (vilket motsvarar ungefär 100 kmh) fick vi allt upp den i.
När det går i den farten så känns det som om ögonlocken piskar en i pannan, satan vilket drag det är. Men med över 200 hästkrafter så borde man få valuta för det.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar