tisdag 9 augusti 2011

Bye bye Tele2

Jag har Tele2 som operatör på både fast telefon och mobilen. Jag har varit kund hos dom i över 17 år. Varför jag inte bytt innan vet jag inte. Antagligen lathet.
Jag ringde för att kolla så flytten hade gått igenom som jag hade gjorde genom deras hemsida. Men nej det hade den inte gjort, tur att jag ringde och kollade.
Jag ber dom om att koppla ur den fasta telefonen den 29/8 och koppla in den den 1/9 på den nya adressen.
Men här blir det problem. Det går nämligen inte att göra så.?
Man måste koppla ur den samma dag som man flyttar in den. Vilket inte går då vi flyttar ut ur huset i Mölndal på måndag och in i det nya på torsdag. Vill ju inte ha kvar min telefon när dom andra flyttar in.
Hur tänkte dom här egentligen. Vi kan inte vara dom enda som har ett glapp mellan bostäderna.
Jag blir så irriterad på sådant här, så jag bytte leverantör på fast telefon, mobiltelefonen och bredbandet till Glocolnet.
Vilket inte är sämre, då dom har billigare priser.
Frågade vad dom kan göra på priset då man blir "mång" kund hos dom.
Dom bjuder på flytten av telefonen.
Tackar, 450:- mindre att lägga ut.




2 kommentarer:

  1. Hej Bauti,

    Det är ytterst tråkigt att läsa att du lämnar oss som din leverantör.
    Är det analog hemtelefoni du haft hos oss och du har informerats att man inte kan koppla bort telefonen från den gamla adressen och koppla in den förrän några dagar senare på den nya adressen får vi beklaga fel informationen. Givetvis kan man göra detta för som du skriver är det ju fler som har ett glapp mellan boenden.

    Med vänliga hälsningar

    Michaela Lindell, Tele2

    michaela.lindell@tele2.com

    SvaraRadera
  2. Konstigt att Tele2 hör av sig först när man lämnat dom. Dom hade ju ändå 17 år på sig att värna om sin kund.

    Bauti

    SvaraRadera