söndag 26 december 2010

Why?

Varför har jag fått en far som är som en skitstövel?
Han har ljugit till farmor. Han säger att jag bara vill ha och ha och gapar å skriker. Jag har ALDRIG bett om en enda krona. Jag försökte fråga en gång vad mammas smycken och pälsar tagit vägen. Men då började han gapa och skrika på mig och anklagade mig för att vara girig.
Hur nu en fråga om ens döda mors saker kan vara girighet?
Detta var för 15 år sedan, sedan dess har jag hållt tyst. Tills nu.
När vi började nysta i ena ändan så upptäckte vi snart att det var något som inte stämde.
Ju mer vi kollade desto konstigare blev det. När advokaten började nysta så var det samma sak. Så nu återstår det att höra vad min så kallade pappa har till försvar. Han har fått ut pengar för ena huset vi sålde i Örgryte, som han inte hade rätt till. Har lyckats ogiltig förklarat ett helt korrekt testamente osv. Det är så mycket.
Och denna jävla fråga kvarstår.
VARFÖR!!!!
Hur kan man skinna sina barn och låta dom lida medans man själv lever i överflöd.
Det är nog så att han helt enkelt inte är utrustad med empati, skam, ärlighet, kärlek (förutom till pengar då), faderskännslor osv.
Någon annan förklaring har jag inte.
Och det är inte så att jag inte har grubblat på det. Dom senaste 16 åren har det malt son en kvarn i huvudet.
Jag vet inte om det är hat, förrakt eller besvikelse jag känner.
Men frågan kvarstår dock
VARFÖR?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar