söndag 18 april 2010

Jävla cyklist

Jag har märkt av varningsklockorna.
Hittar inte från Maxi till hem, utan måste tänka efter hur jag skall köra. Stavar värre än vanligt, ingen koncentration, glömmer saker, upprepar mig om samma sak osv.
Men idag kom droppen som fick bägaren att rinna över.
Jag svänger ut från vår väg och noterar två cyklister som kommer från vänster. Efter som jag tror att dom skall fortsätta på cykelbanan så svänger jag ut.
Kör 10 meter, så bromsar framförvarande bil som skall svänga vänster. Vad gör jag då, jo bromsar också så klart. Men då får jag en smäll på biltaket och bakdörrer rycks upp.
Cyklister skäller ut mig efter noter. Han menar att jag svängde ut framför dom och sedan bromsar jag?!?
Så klart jag bromsar då bilen framför bromsar. Men han menar att jag är en jävla idiot, bimbo (trots jag har brunt hår nu mera) och en hel del andra saker.
Jag sa att jag tog för givet att dom skulle fortsätta på cykelbanan och inte svänga ut på vägen, men då gapar han om att han också har rätt att cykla på vägen. Jo för visso, men då får man ju vara beredd på att bilar kan bromsa.
När jag väl kommer där i från så åker jag och parkerar.
Sitter i bilen och bara gråter. Ångesten är på max. Det blev bara för mycket.

7 kommentarer:

  1. Your blog is very interesting.I'm waiting for your new post.
    Have a nice day.

    SvaraRadera
  2. Du vet väl att weeding crashers finns här för dig?
    Abbe

    SvaraRadera
  3. Usch, förstår verkligen.Har varit i en liknande situation en gång och ibland rinner det bara över. Hoppas du kan finna ro och att stressen lägger sig snart. :-)

    SvaraRadera
  4. Sicken idiot!
    Säger som Abbe, du vet att vi finns för dig. Hoppas att du kan hitta lite lugn och ro!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Catti!
    Ibland behöver man ha en k-pist i handskfacket. Eller så är det tur att man inte får ha en där...
    Stackars, stackars dig. Men du måste intala dig att de hade fel och du hade rätt!

    Jag sitter o funderar på vad jag ska göra åt de förbannade typer som har brutit sönder delar av nakenbadet. Vi (Marstrands Vänner) la 95.000 på reparationer där förra året.

    Styrkekramar!
    Susanna

    SvaraRadera
  6. kramar på dig. vissa är idioter, fattar inte varför folk inte fattar att vi inte är mer än människor. och de skulle väl aldrig göra fel eller???

    SvaraRadera
  7. Usch, inte kul inte. Men som tidigare sagt, du måste intala dig själv att du gjort rätt å de fel!!!

    Ring om du vill snicksnacka lite.

    Kramar i mängder Sussi (som kan cykla å grina samtidigt ;) )

    SvaraRadera