onsdag 7 april 2010

Ingen bra påsk


Det har varit en jobbig påsk. Inte bara det att det är min mammas födelsedag och hennes dödsdag den 12/4. Utan att jag har haft 9 gallstensanfall på 5 dagar.

Jag är väldigt glad att min man har varit ledig, just under de dagar jag har fått mina anfall, så han har kunnat ta hand om Cleo. Jag lyckas alltid få anfallen på kvällen eller natten, varför vet jag inte, men är så trött på dagarna av all smärta som har genomborrat mig.

Pratade med min läkare och hon undrade varför jag inte åkt in till akuten då jag fått mina anfall. Jag förklarade för henne (?) att dom gör inget åt det, jag har ju mina piller och vad skall dom göra. Men hon tyckte ändå att jag skulle åkt in.
Jag tycker det är synd att behöva dra upp Cleo mitt i natten för att åka och sätta sig på akuten, alla vet ju hur lång tid man kan bli sittande där.
Och ett anfall kan hålla på i allt från några minuter till några timmar. Och det skulle ju vara det ultimata när man väl har dragit upp hela familjen och satt sig i bilen så slutar det.
Så nu hoppas jag att remissen läkaren har skickat kommer överst i högen för operation.
Jag vill bli av med gallblåsan, så jag inte får mer gallstensanfall.
Ingen som vet något om svarta marknaden för organ.
Kanske skall lägga ut en annons på Blocket -"Gallblåsa bortskänkes mot bortforsling".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar