tisdag 8 april 2014

TBE & EKG

I dag bar det iväg till vårdcentralen för att jag och Cleo skulle ha vår tredje TBE spruta. Vi var där i lördags med då visade det sig att dom inte vaccinerade på helger. Cleo blev jätte ledsen och var nära på att börja gråta för hon inte fick någon spruta.
Glad för att vi skulle tillbaka var hon i dag. Hon hjälpte sköterskan när jag fick min. Sedan var det hennes tur. Vilket ramaskrik det blev. Nu helt plötsligt skulle det inte tas en spruta. Slutade med att jag fick hålla fast henne. Efter det var klart frågade jag om det gjorde ont. Svar: Nej, men jag ville inte ha en spruta nu.
Herre min Gud. I bland har man lust att sälja ungen för 25 öre.
Efter kallaballiken i det rummet förflyttade vi oss till ett annat. Det var dags för EKG för mig. Kolla så pumpen funkar som den skall med alla mediciner man tar.
Där var Cleo minsann i sitt esse. Hon var doktor och sköterskan också. När alla fina g
klisterlappar (som hon sa) var på skulle jag kopplas in (även detta från samma lilla doktor). Cleo fick snällt hålla alla "kontakter" och ge en efter en till sköterskan. Nu satte hon på skärmen och Cleo tittade med stora ögon på den där linjen som hoppar upp och ner. Sedan sa hon: Mamma! Du lever. Kolla! Det ser man där.
Mycket observant unge må jag säga. Tur att hon påpekade det så jag vet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar