måndag 7 april 2014

Grattis mamma

I lördags skulle min mamma ha fyllt 64 år. Jag valde att inte skriva något då för jag skulle på 40 års fest och ville inte ägna dagen på att vara ledsen. Det tar mer på krafterna att skriva än vad många tror.
Lördagens fest var kanon. Bordsplaceringen betyder så mycket och det hade hon verkligen lyckats med. Många underbara skratt blev resultatet. Jag dricker ju inte så jag var den som körde av mig och maken. Vet att många inte var i bästa skicket dagen efter. Men det är så det bli med flödande champagne och vin, och kan meddela att folket som var där är inga som spottar i glaset, och en välfylld bar. Första skålen var till födelsedagsbarnet och jag passade även på att säga grattis till mamma tyst i huvudet.
Maten var suverän. Men det finns inget annat att räkna med när JG står och rör i grytorna.
Vi tog 1.30 färjan från Marstrand. En timma senare var vi hemma. Somnade inte direkt utan var vaken ett tag till. På morgonen när lillfisen börjar sprattla omkring i sängen var det bara att förflytta sig till soffan. Trött var namnet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar