lördag 20 april 2013

Jag skall bara.....

I dag har jag och Cleo (maken jobbar) varit i trädgården för att rensa.
När vi klippt ner en del av bambun så skulle vi gå och slänga det i högen vi har bakom huset.
När vi kom dit var det så mycket grenar och träd som slängts där av dom som höll på greja i trädgården. Blev irriterad på en stor gren som ligger på tvären och bara är ivägen.
För att kunna flytta den grenen måste jag ta bort det som ligger över. Hoppade runt på andra sidan och började systematisk ta bort det översta.
12 träd, minst 20 stora stubbar och en jäkal massa grenar blev resultatet innan jag fick tag i den irriterande grenen. Ja ha, nu satt fanskapet fast under ett ännu större träd. Sågen som jag hade använt till dom andra var bara att glömma. Jag måste ha en motorsåg. Yxan är också bara att glömma.
Men högen blev 2 meter kortare. Då fattar ni hur högt det var, och fortfarande är det 1 meter tills man når marken.
Snubblade och fastnade (så min stövel åkte av) och blod som spilldes. Men det var ett skönt styrkepass på 2 timmar.
Hur blev det då med all bambu och den andra skiten som skulle bort. Jo den mesta står kvar. Får ta det i morgon ist. Det var viktigare med trädhögen tyckte jag.
Så är det när man "bara" skall ta bort lite...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar