måndag 1 april 2013

Bilar

Ett täcken på att det börjar bli vår är när folk tar sin finbil på en vädringstur.
Lamborghini, Corvette, Ferrari, Spyker, Bently, Jaguar, Porsche, Maserati, Lexus, Bugatti Veyron, RR, Aston Martin och en å annan veteranbil.
Här i området lämnar dom sina MB, BMW och stora Porschar hemma och plockar ut den lilla från garaget, som varit där under hela vintern och blivit putsade.
Vi lämnar våra Volvo V50 ovh V60 för att ta ut den 18 år gamla 855:an på en åktur :-D

Vilka är då mina tre senaste bilar?
Det har varit en salig blandning.

Nu har jag en Volvo V50 DRIVe.
En helt vanlig familjebil som sväljer en hel del.
Den drar inte mycket och funkar perfekt.

Innan Volvon hade jag en VW Lupo 3l tdi.
När jag skulle ha Cleo så var det bye bye till min lille Ior.
Den bilen som jag gillat allra mest av mina bilar. En liten raket, ordagrant.
Jag blir fortfarande lite sentimental när jag ser Iors andra kompisar som svischar förbi på gatorna.
När denna såldes så fick jag bra betalt. Näst intill det jag gett för den, 3 år tidigare.

Innan Ior hade jag en MB SLK 230 kompressor.
Hade alltid varit en dröm att ha en MB cab. Jag köpte denna till mig själv i 30 årspresent. Jag var väl medveten om jag får barn så är denna brömmen förbi, på måååånga år.
Så det var bara att slå till innan jag hittade man å var på tjocken.
Sedan släppte dom en ny version av SLK:n. Dax att sälja så man inte förlorar för mycket på den gamla modellen. Vilket jag inte gjorde. Tjänade till och med på försäljningen.

Så nu sitter man här med Volvon och drömmer om min lille Lupo.
Nästa bil kommer bli något litet. Det är allt jag vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar