torsdag 10 maj 2012

En allt för ljus dag

Efter jag hade varit hos ögonläkaren så ville jag bara hem och lägga mig i ett mörkt rum. Dom droppar något som gör att ögat blir bedövat och inte kan dra ihop pupillen. Vilket resulterar att man ser helt påtänd ut med pupiller stora som tefat. Och solglasögon hjälper lite, men det gör fortfarande ont i starkt ljus.
När jag kom hem så höll killarna på att sätta ut sprinkelsystemet på gräsmattan, eller den blivande gräsmattan, och självklart så räckte inte det jag hade inhandlat. Bara iväg och köpa mer slang och vattenspridare. Så nu har vi hela 7 spridare på baksidan (fler kommer att komma ut på framsidan), allt för att täcka upp. När man väl har sått gräset så kan man ju inte klaffsa omkring där. Vi kan förhoppningsvis börja gå på det i september.
Och när det spöregnar så är det inte jättekul att gå i en lervälling och behöva sätta ut vattenspridare.
Jag var helt dränkt när jag kom in.
NU kunde jag gå och stänga in mig i det mörka sovrummet. NOT.
Då dök Erlandssons bygg upp. Har ringt och tjatat om en platta dom hade lagt som det blev bom under. Efter det arga samtalet på morgonen så stod gubben här.
Jaha, bara att vänta ut honom också.
Nu då?
Nä då skall lillfisen hämtas från dagis.
Så klockan 17.30 fick jag äntligen ligga mörkt. Då hade jag sådan huvudvärk så jag inte visste vad jag skulle göra.

Oj, jag glömde ju berätta vad resultatet blev hos ögonläkaren.
Jag behöver nya glasögon.
Eftersom jag gått utan glasögon så länge så behöver ögat tid på sig att vänja sig vid ett glas. Resultatet kan bli att när ögat vant sig och slappnar av så märker man att det behövs ett starkare glas. Så nu är det bara ut och köpa nya progressiva glasögon igen. Jävligt surt att behöva lägga ut det på ett par nya då dom jag har är knappt ett år gamla.
Men vad gör man inte för att se bra ut.


Vi sår samma gräs som dom har på Ullevi.
Hoppas bara att det inte blir randigt ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar