fredag 17 juni 2011

Northern Ligth

I går fick jag äntligen beställt mina nya glasögon. Jag måste ha progressiva (har fortfarande inte bekantat mig med det ordet än).
Inte konstigt att jag haft skallebank när jag gått omkring med +1,0 när jag behöver +2,25 på långt håll och +3,75 på nära. Och så var det en massa annat som dom oxå stoppade in i glasen som jag behövde. Har ett lite ovanligt komplicerat synfel som optiken sa.
När jag provade styrkan så var det sjögång inne i affären, men det skall nog lägga sig. Hoppas jag.
Priset på bågen är det enda man kan påverka så jag hittade en för 600:-. Jag valde inte den för den var billig, utan för den var snyggast på näsan. Eller, ja, det var den NÄST snyggaste. Den snyggaste var den som kostade 2700:- och så klart den dyraste.
Glaset får jag punga ut med 3600:- för. Liiite mer än jag är van vid (brukar köpa glasögon för 100:- annars). Men vad gör man inte för att se bra ut.

Här är dom, mina Northern Ligth i färgen Gun. De ni :-)


Nu återstår bara väntan i 1½ vecka tills dom är klara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar