tisdag 9 november 2010

Ny vinterjacka

Jag var på Frölunda torg i dag för att leta jacka. Jag har ju sålt min förra vinterjacka, då den var alldeles för varm.
Efter att ha provat alla jackor jag hittat och blivit irriterad på att alla har 3/4 ärm (normala jackor är inte sydda för folk över 170 cm).
Jag ville verkligen inte köpa ännu en herrjacka.
Till sist gick jag in på Kajs för att bara titta. Och vad hängde där om inte en jacka som det stod mitt namn på.
En Didrikson Sophie Women's parka i svart. Den satt jätte snyggt på och hade hellånga ärmar. Och så var den längre baktill, vilket är skönt för rumpan.
Om man tittar på Didriksons hemsida och läser lite om den så står det under funktionsskala följande.
* 2-vägs justerbar huva
* Justerbar ärmslut
* Justerbar nederkant
* Justerbar midja (nej, jag e fortfarande lika tjock)
* Hakskydd (vadå för? Är det en hockeyjacka?)
* Fast huva
* Elastiska muddar på insidan ärmslut (Ja, ett stelt hade ju inte varit så skönt)
* Mediaförberedd (jag har fortfarande inte hittat datorn i någon ficka )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar