söndag 6 april 2008

www.stickfestivast.se



Är hemkommen efter ett litet besök på Stickfest i väst som hölls på Grötö på västkusten.

Det var min väninna Linda som "drog" med mig. Det är så att min stickkunskap sträcker sig till att göra halsdukar UTAN mönster. Men det gjorde inget, jag var lika välkommer in i gänget ändå. Jag var helt fascinerad av att dom kan sticka utan att titta på vad dom gör. Och som om inte det var nog, så stickade dom så fort att det rök om stickorna. Jag var garanterat den som kunde minst, men det var inga problem.

Vi var en himla blandning på folk. Allt från 12 år och upp åt. Jag gillar verkligen när det är så blandat med åldrar. Kul att prata med folk och kolla på när dom arbetade med sitt handarbete. Nu är risken att jag är helt fast i detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar