lördag 19 april 2008

Ner kommer man alltid



Idag skall vi fira att Jonas äntligen har fått jobb som pilot *blåser i partytutan*

Det firas med grillning i trädgården och skumpa, som redan ligger på kylning.


Det här med att folk är flygrädda har jag lite kul åt ibland. Brukar säga att ner kommer man alltid. Och en gång när jag och min lilla syster flög till Malaga så klappade all händerna när vi landade. Då av min syster sa högt och tydligt

- Vi skall hem oxå!

Sådan nivå på humor har vi.


Det är ju farligare att köra bil än att flyga. Så jag har lite svårt att förstå varför folk är flygrädda. Kanske beror det på att alla flygningar inleds med ett skräckexempel. Flygvärdinnan står och berättar vad man skall göra i nödsituationer. Förbereder alla på att det kan gå åt helvete. Och att flytvästens lampa tänds i vattnet. Det är inte det man vill höra på väg till semestern.

Att komma ut ur planet, om man lyckat nödlanda i vattnet utan att flygplanskroppen gått i bitar, är nog inte så lätt. Panikslagna människor och säkert en och annan döing ivägen. Då är det nog bättre med en rekordelig explosion i luften. Snabbt och smärtfritt.



Undra om det hjälpte att inta nödlandningspositionen för passagerarna på denna flighten?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar