söndag 19 augusti 2012

Semesteretapp 2, Marstrand

Då var semestern slut för detta året.
Den sista veckan har vi tillbringat på Marstrand.
Så skönt att få komma hem igen, i alla fall bor min själ kvar där. Finns ingen stans som jag älskar som Marstrand. Skulle lätt kunna flytta tillbaka utan att blinka.
Problemet blir då att jag får bo där själv. Maken vill inte bosätta sig där.
Dagarna tillbringades på beachen, sandlådan på 10*10 meter, på norr.
Vi hade riktigt tur med vädret. Denna veckan bjöd på äkta sommarväder, strålande sol med härlig temperatur. Dock ingen höjdartemperatur i vattnet.
Cleo var även bjuden på sitt första barnkalas. Frej fyllde 1 år.
Hon blåste ut ljuset i tårtan (men Frejs mamma sa faktisk blås, och Cleo stod jämte och gjorde som hon sa). Han hade lite problem med paketöppningen också. Cleo hjälpe gladeligen till Öppnade ALLA presenterna.
Barnkalas med 4 barn, varav Cleo var älds. Sedan 10 vuxna. Precis i min smak.
Annars har vi bara tagit det lugnt, inte gjort många knop.
Med andra ord, haft semester.


En av alla stranddagar.


En morgon i trädgården


Farfar kom och hälsade på med båten.


Och så här såg det ut varje kväll vid 17.
Utslagen på soffan och stensover.


Jag har njutit som bara den. Ord kan inte beskriva det. En inre ro har infunnit sig. Har svårt att förklara alla känslor som det skapat. Och vad det har gjort för mig.
Jag har kopplat av totalt.
Och att bara få låna huset, som är rena rama drömmen, har varit en lycka. Susanna har alltid välkomnat en med öppna armar när man har hälsat på. Så det var inte som att bo hos någon främling. Man känner sig som hemma med en gång.


Utan dig Susanna, hade jag inte varit där jag är idag.
Vet fortfarande inte hur jag skall kunna tacka dig.

Tack!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar