tisdag 28 augusti 2012

Mat.se

Jag har börjat med något jag aldrig trodde jag skulle göra.
Jag har handlat hem en matkasse, en sådan man får hemkörd.
Satan vad bekvämt, OCH billigt.
Nu slipper jag tänka på varje dag vad man skall laga, om man har allt hemma osv.
Nu gör jag veckans meny på Mat.se och jag väljer vilka varor jag skall ta bort ur kassen, sådan man redan har hemma, och vilka jag skall lägga till.
Har fisk och vegetariskt minst två gånger/vecka, sedan varierar jag mellan allt från soppor, kött, grytor osv.
Det finns över 3000 recept att välja mellan. Tycker bara att det är för dåligt med vegetariska rätter. Dom lägger gärna quorn i allt. Skulle önska mer helgrönt, utan quorn. Och denna hemska lax som dom verkar ha dille på. Men den kan man lätt ändra till en annan fisksort.
Kriteriet är att handla för minst 500:-. Du får det hemkört gratis nästkommande dag till din dörr.
Dom har nyss startat, och deras mål är att utöka sitt leveransområde och receptbanken.
Finns dom inte i ditt område (dom ligger i Göteborg) så skriv till dom. Ju fler som önskar få hemlevererat där dom inte finns skapar en efterfråga, och på så sätt kan påverka att få med "sitt" område. Kolla här för att se om dit hem finns med i  leveransområdet.
Så är du sugen på att testa så gör det. Jag är jätte nöjd!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar