tisdag 3 juli 2012

Saknanden av Marstrand

Jag har försökt ta mig till Marstrand en längre tid. Men det går helt enkelt inte. Saknaden av ön är outhärdlig.
Redan när jag var liten så hatade jag att lämna ön bakom mig. Och har alltid gjort det.
När jag var bofast där trivdes jag som fisken i vattnet. Att ha havet så nära. Vintrarna är magiska där.
Jobbade på Carlstens fästning, Båtellet, Drott, Hotell Nautic, färgan mm och det var kul. Jag hade inget fast utan man hoppade in när någon behövde en. Förutom på somrarna då man hade säsongsanställning.
Man var aldrig ensam där. Man är mer ensam i stan. Där behöver du inte ringa innan för att komma och hälsa på någon.
Nackdelen är allt skitprat som blir på en sådan liten plats. Alla tycks veta mer om en, än man själv gör.
Men skall man väga för och nackdelar så vinner fördelarna, just nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar