måndag 2 juli 2012

Dagens "fynd"

Började med att åka till Östrasjukhuset för att lämna kisseprov från Cleo. Sedan vidare till Frölundaspecialtistsjukhus för blodprovstagning.
Nackdelen med att sticka mig är att det kommer inget blod. Utan dom får alltid hålla på att gräva runt med nålet tills dom lyckas få något. Varje gång påpekar jag att jag är svårstucken och att det bara "pyser" när man har stuckit. Och den venen du siktar in dig på kommer det inget ur.
Och varje gång får jag till svar:
Nej men här har jag hittat en bra ven. Konstigt, det vill inte komma något.
Vad var det jag sa, tänker jag.
Hade varit bättre att dom stack flera gånger än att hålla på att köra omkring nåljäveln i armen som en mortel.
Efter det gled jag ner till Frölunda torg.
Skulle ha ett par nya jeans. Och som jag har sagt innan så HATAR jag prova kläder. INGET sitter snyggt på en flodhäst. Får man på sig ett par byxor som klämmer av en på mitten ser man ut som en strypt val.
Tog god tid på mig och lyckades hitta mer än jag sökte.
En topp på Coretta (kärringaffären no 1). En randig i blått och vitt.
En Pelle P kjol på Kajs i mörkblått canvastyg. Har spanat på den länge, och nu var den på rean. OCH fanns i min storlek. Och drog man upp den lite högre upp så plattade den till bilringarna.
Jeans och kappa på Lindex.
Och en sax, helt i plast, till den klippglada Cleo.
Får säga att jag faktiskt är väldigt nöjd med dagens skörd.

Hade gjort ett kollage, men skiten ville inte vara i det filformaten jag ville, så ni får nöja er med tråkbilderna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar