söndag 25 december 2011

Julaftonen

Då var julen avklarad.
Gästerna anlände redan klockan 12, då serverades sillunchen. Blir på så sätt inte så himla mycket mat på en gång när man väl skall äta.
Cleo fick sjukt mycket paket, slutade räkna när det var 25 stycken.
Allt från lek till bra-att-ha-saker och mycket annat.
Hon har inte rört något paket innan, räcker att säga till henne en gång så låter hon bli (väluppfostrad).
När det var dax för tomten att komma var hon väldigt resserverad.
Sedan kunde hon ta emot en julklapp om jag höll henne i handen samtidigt.
Ju mer paket som delades ut desto närmare stod hon tomten. Till slut hängde hon över honom och sa "Neo ha" (översättning,Cleo vill ha) innan han hade läst vem det var till.
Lite frågande blick när det råkade vara till någon annan än henne. Men hon hjälpte snällt till att dela ut dom till rätt person.
När vi skulle öppna paketen så gick det inte fort. Hon vet att man inte får riva sönder saker så det var lite meck med att få upp paketen utan att förstöra pappret. Mamma som är en hejare på att öppna paket visade hur man slet av pappret. Då gick det lite fortare.
Jag fick min matberedare som jag hade önskat mig och en blåslampa som man har till att bla bränna av brylèpuddingen med, från maken. Syster gav mig en prenumeration på Allers, nej det är ingen kärringtidning. Mycket bra korsord och bra recept i.
Dörrmatta, wokpanna och vinterjacka kom också från systeryster med familj.
På julklappspelet fick jag två kökshanddukar som det var broderat god jul på, jätte fina i gammaldags stil.

Cleo vid granen.
Har lyckats få ett hårspänne att sitta kvar mer än två sekunder.


Tomtens hjälpreda.


Baktanken med denna Skållandocka är att om hon ser att dockan kan ha tofsar så skall också hon vilja ha det. I alla fall ett önsketänkande från min sida. 




Och det funkade!
 Idag fick jag lov att sätta upp två tofsar på henne utan att hon gallskrek och slet ur hårbanden.
Sedan älskar hon att leka med dockor, vilket bara är en bonus.
Här har hon bäddat ner Skrållan i vår säng



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar