fredag 7 oktober 2011

Hämnden är juv

I alla motgångar känner jag att jag har fått en konstig energi.
Med detta att farmor gick bort har gjort att pappa inte längre kan såra oss genom henne. Det var henne vi ville skydda med att inte säga något om detta specktakel. Men pappa spelade martyr så hon skulle fatta att något var fel. Och fråga. Han berättade gladeligen sin verson.
Vi sa inget. Ville inte att farmor skulle få reda på vilket svin hon hade till son. Vi berättade inte äns vår sida av historien. Allt för att inte hon skulle bli orolig och ledsen.
Men nu finns det inget som stoppar oss. INGET!
Han kan göra vad fan som helst, men inte såra oss längre.
Jag skall se till att han inte har ett enda öre kvar när vi är färdig med honom. Jag skall skinna honom på ALLT. Och då menar jag allt. Om det så kostar mig pengar så skall jag se till att genomför det.
Han skall inte få det lätt nu. Men det är ju hans egna val att sitta på tvären.
Hans s.k ombud har inte äns en advokat. Bara det visa på att det är något fel.
Det fanns väl ingen advokat som ville ta i det fallet med andra ord.
Jag skall göra så han plågas och förlorar allt.
Att han hamnar bakom galler för en låååångt tid framöver.
Han har inget rent förflutet så oddsen ligger inte på hans sida.
Han har suttit inne för att sålt stulna bilar och båtar. Han fick 1½ år. Och det var inte så länge sedan.
Jag kan ångra att vi var där och hälsade på honom nästan varje helg.
Tyckte synd om honom.
Tog skammen det innebar att han satt här han satt.
Men han säger bara att vi kommer till honom när vi vill ha något.
Det var inte så lätt att få något från honom under den tiden bakom gallret.
Undrar om han har glömt det.
Med den hjärnan han har så är det inte helt omöjligt.
Nu skall jag lägga all min tid och ork på att krossa honom.
Jag skall skicka honom till helvetet. Där han skall få känna på sin egen medicin.
Jag önskar och ber att han skall få plågas resten av sitt liv. Och att det blir ett långt liv.
Ju värre desto bättre.
Tänk att hämd kan ge en sådan kraft.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar