tisdag 31 augusti 2010

Nya lökar

Jag har ju bestämt mig för länge sedan att få ordning på tuttarna som alldeles för stora (85k). Så nu är det klart, eller klart å klart. Det är bokat operation för att ta bort all bröstvävnad samt sätta in implantat.
Om allt går som det skall med gallstensoperationen så skall jag få nya boobs den 27/9!!!
Han kommer att sätta din det största implantatet som finns (800cc) och då halverar han min nuvarande storlek.
Han berättade vad hela operationen innebär och att jag kommer få stora sk ankar ärr på brösten.
Men det gör inte mig något, har lagt pin-upp karriären på hyllan än då.
Har lite svårt att fatta att en dröm som funnits över 20 år äntligen skall bli av.
Jag kommer att stå för kostnaderna själv.
Han sa att jag kan räkna med 65000:-. Vilket jag tyckte var "billigt" i jämförelse vad jag hade tippat på.
Att kostnaderna blir så höga (enligt Dr. Lossing) beror på att det inte bara är en bröstreducering utan även implantat som skall in. Och när man skall ta bort all bröstvävnad, som inte är något vanligt i privatvården, så är det ännu mer klurigt. Tur att man inte är kirurg.
En "vanlig" bröstförminskning går på omkring 45-50000:-.
Så nu har jag två operationer på en månad att se fram i mot :-)

2 kommentarer:

  1. Vi håller våra tummar för dig.

    ...hade i och för sig varit kul att se dig som pinuppa... ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag kan ju komma över och köra en privatuppvisning när dom e klara *asg*

    SvaraRadera