tisdag 2 februari 2010

Dålig mamma?

Är man en dålig mamma för att man inte känner den där kärleken alla pratar om till sitt barn?
Är man en dålig mamma för att man inte känner glädje över sitt barn?
Är man en dålig mamma för att man inte känner just det där bandet mellan sig och barnet?
Är man en dålig mamma då?


Allt detta tjat om att det är mysigt att vara hemma med sitt nyfödda barn.
Att det är det bästa som har hänt en.
Att man blir alldeles varm och få en härlig kännsla när barnet ser på dig.
Att man aldrig har älskat någon så mycket som sitt eget barn.

Jag bara undrar, NÄR kommer dessa kännslor?
Har jag rätt att "klaga" efter som jag har turen att få barn, eller skall jag bara hålla käften.
Jag vet att det finns fler som tänker så här.
Men är man en dålig mamma om man vågar säga som det är (för mig)???

1 kommentar:

  1. Det är nog vanligt att man känner så, för det flesta så kommer de där känslorna med tiden. Om inte- kolla upp om det kanske är en förlossningsdepression du råkat ut för.

    SvaraRadera