måndag 24 mars 2008

Vad har du fått ditt namn från

Jag kan i alla fall säga att jag fick mitt namn från en fransk skådespelare. Min mamma, Carin, tyckte att hon var den vackraste som fanns. Jag kan hålla med om att hon var vacker. Men det var ju alla skådespelarna på 40 och 50-talet. Se bara på dessa fyra legender.


Greta Garbo, Grace Kelly, Catherine Deneuve och Sharon Tate.


Jag har i alla fall träffat min mors stora idol en gång. Och mamma var snabb att säga att jag var döpt efter henne. Det kändes konstigt att få se och prata med en sådan kändis som man bara har sett på film och kort. Hon såg ju inte alls ut som på filmerna. Kan ju beror på att hon har åldrats. Men Catherine var fortfarande vacker när jag såg henne. Se själv.

Här är hon 64 år. Hon är född i Paris 1943 den 22 oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar