tisdag 1 januari 2013

Nyårsdagen är min dag

Ännu ett år till räkning. Och inte nog med det, jag får också lägga på ett år.
Nackdelen att fylla år idag är att alla är bakis och att alla affärer har stängt. Med andra ord finns det inget att göra än att kolla på backhoppning och Ivanhoe. Sicken skit.
Jag har hittat en telefon/surfplatta som jag vill ha. Och när jag bestämt mig för någon så vill jag ha det NU. Det retar mig att jag inte kan köpa den förrän i morgon.
Valet hamnade på Samsung galaxy note 2. Istället för en ny telefon och en surfplatta, som är sket dyr enligt mig, så blev det en kombo av dom båda. Stans största telefon visserligen men en lagom surfplatta.
Har länge stretat emot en mobil med Internet. Jag vet att det kommer bli ett gift, ett beroende, en tvångstanke. Och jag behöver inte fler sådana.
Men nu när vi skall till Thailand en månad så vill jag inte släpa omkring med en laptop. Vill kunna surfa lätt och överallt. Man ringer ju också en hel del.
Jaja, ilandsproblem.
Tillbaka till mig.
Vad gör jag då denna dag som bara är min?
Tvättar och plockar.
Som jag sa, vilken sketdag att fylla år på.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar