fredag 6 maj 2011

Lycka

Nu har vi hållt på i en vecka med inskolning. Det går som jag trodde, kanon.
Cleo älskar verkligen sin fröken och vissa av dom andra barnen. Hon springer omkring och grejar med både det ena och det andra. Ingen blyger här inte.
Jag blir alldeles lycklig i själen när jag ser henne så glad.
På morgonen parkerar vi en bit bort då det bara är 30 minutersparkering utanför. Hon hoppar ur bilen och sätter fart mot dagis. Inget att snacka om, hon vet vad hon skall.
Hinner inte få av henne kläderna innan hon står inne i lekrummet på avdelningen.
När vi kommer hem efter ett par hektiska timmar så däckar hon som en sten och sover över 3 timmar.
Och jag är lika trött jag.
Jag kan inte bara sitta och titta på, utan leker lika mycket med barnen som dom själva.
Fröken frågade om jag inte skulle ta och jobba som dagisfröken, efter som jag var så duktig med ungarna. Blev några centimeter längre efter den frågan.
Kul när ungarna kommer springaden på morgonen när vi kommer och skriker, -"Ja! Cleos mamma kommer".

Den älskade bollen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar