söndag 26 september 2010

I morgon går jag under the knife

Ja då var vi framme, dagen före.
I morgon skall jag få mina kohesiva silikonimplantat (s.k gelèhallon). Dom innehåller en gelé som inte är flytande. Man kan sticka och skära i dom utan att silikonen läcker ut (varför jag nu skulle vilja göra det? ;-)
Dessa proteser kan man inte pressa in genom ett litet hål utan man måste göra minst ett 5 cm långt snitt för att få in dom. Snittet lägger dom i armhålan, så det är inget som kommer synas sen. Dom har en strävare yta så protesen inte syns under huden (nu skall mina ligga under bröstmuskeln så det blir inga runda fotbollar).
Så om man skall omvandla 1 kopp ris, så blir det 236cc (1cc är ungefär 1 gram) . Jag skall då ha 3,4 koppar ris i var dera tutte (undra om man skall mäta färdigkokt ris eller inte). Vilket motsvarar 800cc. Storleken på implantaten sträcker sig mellan 100cc till 800cc, det vanligaste är 300cc.




1 kommentar: