tisdag 15 december 2009

Julutmaning från Mia



Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Ja, varför inte tjäna en slant på den dagen istället.

Bakar du något till jul? vad?
Ibland. Lussekatter, julgodis

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
MED annars är det ingen lussekatt

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Köpt

Knäck eller ischoklad?
Knäck. Ischoklad är vidrigt

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
En vad sa du???

Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
Dåda delarna, men i olika fönster

Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Föredrar när Mr Postman kommer.

Vilka färger har ni till jul?
Jul är väll lika med rött, eller?!

När julpyntar du hemma?
Så fort jag får lov av maken. Dock inte innan 1:a advent

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nja, vissa saker får omplaseras efter humör

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Ljus

Har du ett färgtema i granen?
Ibland, men inte i år

Levande gran eller plastgran?
Plast, annars blir jag så snorig

Hur ser din julfrukost ut?
Som alla andra frukostar

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Japp, öppna paket

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Lättvinsglögg, gillar inte de starka sorterna, sticker i näsan.

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Den skiten skall inte i glöggen, men blir jag tvingad så tar jag russin

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Nopp

Vilken är din favoritjullåt?
Svårt att väja en...

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Janson och kål

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Jag lagar?? Jag ser till att andra lagar

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Beror på pålägget

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Spelar ingen roll, lika goda båda två

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Nej fy.

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Har inget sådant

Tittar du varje år på Kalles julafton?
Nja, det är på med kollar gör jag väll inte

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
När Ferdinand får sticket i baken, kolla in minen hahaha

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Japp

Har ni tomte hemma?
Dom som finns på loftet då

Köper du julklappar till många?
Nej

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Själv så klart

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Beror på vem det är till

Roligast att få i sin julklapp?
Något som jag har önskat mig med glömt bort

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Ett fint smycke från min man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar