lördag 5 juli 2014

Första dagen med knark

I dag börjar jag med knark.
Eller rättare sagt Concerta som kan liknas med amfetamin. Medicinen är för att jag skall kunna behålla koncentrationen, just nu är den på 2 minuter. Jag skall få mer ork och kunna ta tag i saker som tex att bara en sådan lätt sak som att tömma diskmaskinen. En baggis för andra men ett stort problem för mig. Och fråga mig inte varför. För hade jag vetat det så hade jag kunnat övat på att få det att funka.
Det är väl dom största och viktigaste områdena som jag behöver hjälp med. Vad jag kan komma på nu iaf.  Orkar inte lyfta på röven och kolla vad mer det var som dom hjälper mot (antagligen har inte tabletten börjat verka än;-)). Mitt minne är inte på topp, mer som en teflonpanna när det gäller vad tabletterna gör för verkan. Har ju 4 olika sorter nu för att få bukt med bipolären och ADHDn.
Och nu skall det väl ändå hjälpa. Fan den som ger sig!
Tog den första Concertan i går. Tog den vid lunch och det var inget bra. Var hur rastlös som helst på kvällen.  Var tom ute vid 9 och sågade ner ett par grenar som var döda på ett träd.
Så jag bestämde mig för att göra som läkaren sagt och ta dom tidigt på morgonen. Dom hjälper mig också med att komma i gång snabbare på morgonen. Nu tar det 3 timmar, om jag har tur.
I morse när jag öppnade dörren till altanen så möttes jag av värme. En lycka sköljde över mig. Ett hopp om ett fungerande liv är mitt mål.
Kanske kanske kanske är det på gång nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar