söndag 6 september 2009

Kommer han någonsin att få komma hem?

Velande fram och tillbaka till Blå stjärnan har satt sina spår. Han blev dålig 23/8 och sedan dess har det bara gått utför. Han vägrar äta och är helt håglös. Veterinärerna tror att det är en elak tarm bakterie som inte vill ge med sig. Så nu väger han bara 2,5 kg istället för sina vanliga 3,2 kg.
Ni förstår ju själva att det inte finns så mycket kvar av min älskade lilla vovve.
Blå stjärnan ringer varje dag och meddelar mig hur det går. På måndag eller tisdag skall dom gå in med kamera och kolla hans tarmar.
Så nu hoppas jag att dom hittar något. Men mentalt så är det lika bra att börja förbereda sig för det värsta.
Linus har ju haft 8½ lyckliga år.
Jag älskar honom så mycket, vill inte att han skall behöva lida.
Undra om han kommer att få se våra bebis som kommer i januari.
Det känns för djävligt, att bli av med sin livskamrat.

2 kommentarer:

  1. Tänker på dig Catti och hoppas att Linus blir bra!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Tänker också på dig och håller mina tummar stenhårt att han snart blir bra och får komma hem.
    Kramisar

    SvaraRadera