tisdag 16 september 2008

Gymboll


Var hemma hos en väninna i dag som hade en jätte stor kattleksak. Trodde jag, det var en gymboll.
Begav mig genast till affären och inhandlade en sådan boll i storlek 85cm i diameter.
Har hört att det skall vara bra för muskelaturen att sitta på en sådan. Och jag som inte är är utrustad med muskler borden den göra susen på.
Det är ju inte någon risk att jag får träningsvärk i alla fall. Man kan ju inte få ont i något man inte har.

Ps.
Nu vet jag varför det heter gymboll.
Efter att jag har pumpat upp den så är jag helt slut i båda benen.

OBS!
Efter att ha provat bollen så undrar vad varningslappen tog vägen.
Denna boll är totalt jävla livsfarlig. Jag har rullat omkring här i huset och vält både det ena och andra. Fattades bara att hunden skulle fastnat under den när jag höll på.
Skall man fortsätta så får det nog bli inköp av hjälm oxå.

2 kommentarer:

  1. Du é la skön... :-D

    Du märker när du har rullat över hunden, för bollen drar åt sig ganska mycket hår...

    SvaraRadera
  2. Hi hi, du får mig alltid att skratta! :)

    *kramis*
    /A

    SvaraRadera