torsdag 12 maj 2011

Spy

I dag var det dags att lämna Cleo helt själv på dagis. Jag åkte hem och började städa. Tvättade två maskiner, dammsög, grejade, dammade, bädda rent i sängarna osv. Jag vill inte ha henne i hasorna när jag städar, det blir liksom inget gjort då.
När jag hämtade Cleo sa fröken att hon hade vägrat äta och sedan bara kräkts. Men hon var pigg och glad som vanligt så fröken trodde att det inte var så farligt.
När vi komm hem så gjorde jag välling och vi la oss i sängen för att mysa. Cleo åt upp nästan hela flaskan.
Men efter en stund så vänder det i mage på hennen och allt kommer upp, i den nybäddade sängen. Jag ställde henne på golvet så stackarn fick spy klart. Båda hon och jag är nu vällingbeklädda.
Ut med Cleo i badkaret, kasta till henne några ankor så hon är sysselsatt.
Torka golv, väggar och säng.
Sedan är det bara att hoppa i badet med henne.
Hoppas bara att det inte är något mer nu. Vill inte att hon skall bli sjuk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar