söndag 22 maj 2011

kamera+soffa

När jag skulle ta kort på Cleo i morse så dog kameran. Inget funkar längre. Inte äns att stänga av den. Och då är den sönder.
Jag har kollat på en digitalkamera från Canon, en PowerShot S95.
Gick in på prisjakt och hittade den billigaste för 3138:-. Beställde den direkt då jag hade fått ett "bra" pris från annat håll på 3600:-.
Hoppas på att dom skickar den i morgon, så jag snart kan börja ta kort igen.

Åkte till Mio för att kolla på soffa efter Cleo sovit middag. Det skall var en som man kan "bygga-ihop" själv. Jag hittade en som var snygg och bekväm, och det är inte det lättaste att få dom två att samspela. Och självklart var det den dyraste. Maken undrade vad det var för fel på dom som hade en tredjedel av priset. Men har man fallit för en så är det svårt att ändra sig.
Vi beställde ingen då vi skall kolla runt lite till och vi kan ändå inte få den innan september. Men vi måste ju börja någonstans.
Cleo var eld och lågor över alla fåtöljer som man kunde provsitta. Upp, ner, upp, ner, upp, ner, som en jojjo flög hon omkring.
Vi vill ha en som täcker mestadelen av väggen i det nya husets vardagsrum. Med andra ord en 6 meter lång med divan. Divan är ett måste då jag inte sitter i soffor utan halvligger. Jo, sitter jag i ett väntrum så sitter jag upp.
Vi hade tänkt oss en ljusgrå, men jag gillade bättre den ljusbeiga. Men det kan ändra sig tills nästa gång vi ser den.
Att det skall vara så svårt att få en soffa att passa.




1 kommentar:

  1. Snygg soffa. :-) Jag vill också ha både ny kamera och ny soffa. Min kamera är på sista rycket känns det som och jag är glad för varje gång den fortfarande funkar.

    Kram Carina

    SvaraRadera